Len necelé dve percentá volaní na linku 112 sú v Prešovskom kraji oprávnené

01.07.2004 Celý región

Len necelé dve percentá volaní na linku 112 sú v Prešovskom kraji oprávnené. Vyplýva to zo štatistiky za 11 mesiacov od začatia fungovania linky tiesňového v...
Len necelé dve percentá volaní na linku 112 sú v Prešovskom kraji oprávnené. Vyplýva to zo štatistiky za 11 mesiacov od začatia fungovania linky tiesňového volania. Údaje poskytli na tlačovej konferencii vedenia Krajského úradu (KÚ) 28. júna v Prešove.

Podľa prednostu KÚ Jozefa Polačka ide o alarmujúci stav, ale svedčí to aj \"o dierach v legislatíve\".
Od spustenia linky do skúšobnej prevádzky 1. júla 2003 bolo na nej do konca mája t. r. zaznamenaných 772 965 hovorov, z nich 98, 6 percenta možno klasifikovať ako neoprávnené. KÚ nezačal ani v jednom prípade priestupkové konanie. Najvážnejším problémom ročného pôsobenia integrovaného záchranného systému v Prešove je nemožnosť identifikácie \"falošného\" volajúceho.
V súčasnosti linku v nepretržitej prevádzke obsluhuje dovedna 12 operátorov. Mesačné prevádzkové náklady činia asi 80 tisíc Sk. Linka je prepojená s piatimi policajnými operačnými strediskami, deviatimi podobnými pracoviskami Hasičského a záchranného zboru a 11 centrálami zdravotníckej záchrannej služby v kraji. I napriek tomu, že fungujú ďalšie telefónne linky 150, 155 a 158 nedošlo doteraz ani raz k \"zahlteniu\" linky 112.
V tomto roku sa rozbehnú v budove KÚ v Prešove práce na zriadení nového koordinačného pracoviska linky 112, ktorá má byť od 1. júla 2007 jedinou pre potreby tiesňového volania v SR. Podľa Polačka náklady budú činiť tri milióny Sk a pôjde o kapitálové prostriedky KÚ. Prednosta počíta, že stredisko by mohlo byť na skúšku funkčné už v závere roku 2006. V novej podobe by v ňom malo pracovať 12 operátorov v jednej smene, dovedna 45.

(jj)
 

Vyberte región